Assalamualaikum Dan Selamat Sejahtera

Nama saya Mustaffa Baharudin. Saya tinggal di Teluk Intan Perak.

Saya seorang bekas kakitangan bank selama 28 tahun sebagai juruwang, kerani bahagian pinjaman, customer servis dan macam-macam jenis kerja yang saya buat sepanjang berkhidmat dengan bank.

Bahagian sebar-sebar flyers ni memang “masaklah” dari design hinggalah masukkan flyers dalam peti surat di rumah-rumah orang. Nak bagi tahu, bank yang banyak duit tu pun buat kerja sebar-sebar flyers.. gila tak gila?

Bayangkan beb! 28 tahun kerja dengan bank, pergi pagi balik petang dapat gaji tak sempat bawak balik HABIS BAYAR HUTANG!

Alhamdulillah sepanjang bekerja makan gaji dapatlah sebuah rumah tempat berteduh, syukur sangat-sangat. Tapi TEKANAN HUTANG, hanya Allah saja yang tahu!. kad kredit tu dah macam orang hisap roxox… putus berhubung.

Tulah tekanan yang saya rasa sepanjang makan gaji. Anda rasa tak apa yang saya rasa? Kalau rasa bolehlah nyanyi lagu Zainal Abidin. “Kita serupaaaa…. kita serupaaaa… Kerja penat-penat duit bagi kat orang!

Minat saya satu saja. Suka lepak di rumah dan layan internet. Habis masa bekerja saya memerap depan komputer belajar buat website dan mula blogging. Saya amat-amat YAKIN melalui internet saya boleh cari rezeki dari rumah dengan menggunakan komputer.

Saya pun mula buat minisite yang sangat popular masa tu. Produk yang pertama berjaya saya jual masa tu dari HPA yang terkenal dengan brand Kopi Radix. Tapi saya tak jual kopi, saya jual Herba Penawar Buasir! Jangan terkejut beb! Ramai juga orang suka beli Herba Penawar Buasir ni… sebab apa? Sebab mereka malu nak jumpa doktor…hihi!

Tulah perangai kita, malu, malu malu… segan, tak tahu… siapa yang rugi? Kita jugak yang rugi…!!

Saya tahu selepas bersara dari kerja bank, saya tak ada pencen. jadi saya mesti buat sesuatu. Macam-macamlah yang saya buat. Cuba berniaga ais blanded. Memang seronok beniaga ais blanded ni. Sekali turun boleh bawak balik 2 ribu ringgit.

Tapi tak boleh tahan lama. Penat beb!.. kena turun naikkan generator yang besar gedabak tu! kena sediakan macam-macam.

Bila hari hujan temonong lah ekau di situ… satu sen pun tak dapek!!

Yang paling menyampah sekali saya buat bisnes ni, bila ada “ulat taik” yang mula mintak duit bila dia tengok kita banyak buat sale. Itu paling saya menyampah! korang jangan le buat keja macam tu. Moh buat kerja halal bersama saya.

Pada 2013 saya TERPAKSA terima VSS.. huhu macam best jer! dia orang kata saya dapat durian runtuh. Yes! korang yang kerja bank ke, kerja kilang ke atau apa-apa kerja lah yang tak ada pencen, korang kena jaga-jaga. Mungkin suatu hari nanti korang akan TERPAKSA TERIMA VSS walaupun korang tak rela!

Sebab apa? sebab umur makin tua, gaji dah maksimum, MC makin banyak, bil hospital makin tinggi, produktiviti pulak makin menjunam! Siapa yang nak, baik dia orang cari pekerja baru yang lebih murah.

Masa tu baru mengelabah tak tahu nak buat apa. Duit VSS yang kita dapat habis bayar hutang rumah, hutang kereta dan hutang kredit kad. So, nak makan apa?

Banyak lagi bisnes yang saya buat termasuk bisnes MLM yang konon-kononnya boleh bagi kita CEPAT KAYA. Ribu riban jugaklah duit habis.

Berani tahap ghaban kata orang, saya pernah cuba try pandu main Forex guna platform Oanda.com. Pergi belajar kat KL, di hotel 5 bintang, bayaran bukan main mahal. Balik rumah, cuba praktis, tak menjadi… huhu.

Berbagai percubaan yang tidak menjadi di dalam perniagaan. Rupanya, bila kita telah mencapai sesuatu tahap tertentu, bila kita toleh kebelakang, kesemua percubaan yang kita anggap satu kegagalan, sebenarnya bukan kegagalan, tetapi ia merupakan satu latihan untuk kita mencapai apa yang kita capai pada hari ini. Jika kita masih belum menganggap yang kita ini berjaya, saya berpegang pada pesanan ini, “Anda sedang menjalani latihan untuk berjaya suatu hari nanti”.

Jadi, jangan jadi QUITER. Sebab quiter tidak akan sampai kemana-mana.

Di sini saya ingin kongsikan pengalaman, bagaimana saya menjalankan satu bisnes yang dipanggil bisnes ToneExcel. Saya menyertai bisnes ToneExcel pada 11 Feb 2015 dan mempromosikannya sehingga ke hari ini. Sudah setahun lebih saya menjalankan bisnes ini, Alhamdulillah, saya dan ahli keluarga dapat juga merasai nikmat kebebasan kewangan.

Saya menjalankan bisnes ToneExcel ini 100% secara online, hanya dari rumah sahaja. Sebab itu, apabila saya dapat komisyen setiap bulan, duit tersebut saya tidak perlu agihkan kepada perkara-perkara lain berbanding orang yang menjalankan secara offline. Saya tidak perlu untuk bayar gaji pekerja, saya tidak perlu kos pengiklanan seperti membuat fliers, buku dan sebagainya. Saya tak perlu keluar duit minyak pergi jumpa orang sana sini, saya tak perlu belanja sesiapa kerana saya tak keluar jumpa prospek.

Jika berjumpa prospek pun, secara santai-santai semasa menghadiri kenduri atau apa-apa majlis. Masa tu-lah saya ambil kesempatan bercerita tentang kelebihan dan keistimewaan Toneexcel.

Kesimpulannya, menjalankan bisnes ToneExcel secara online, saya dapat duit yang banyak dan saya dapat masa yang terluang.

ToneExcel adalah sekeping simkad yang boleh digunakan sama fungsinya seperti simkad-simkad telekomunikasi yang lain seperti Maxis, Celcom, Digi, Umobile, TuneTalk dan macam-macam lagi. Cuma bezanya jika kita mengajak orang lain menggunakan simkad ToneExcel ini, kita akan mendapat komisyen daripada topup mereka itu. Komisyen ini akan dibayar terus kedalam bank akaun kita setiap 21 hari bulan berikutnya.

Nama Anda
 

Emel Anda
 

 

Sebelum meneruskan bacaan, masukkan nama dan emel anda di ruangan yang disediakan di atas, saya akan hantar cerita-cerita yang sangat menarik tentang seorang ikon Toneexcel dan ilmu-ilmu yang sangat berguna dan rahsia-rahsia bagaimana nak berjaya dalam bisnes Toneexcel ini.

Mengapa saya menyertai bisnes ToneExcel ini?

Pertama: Kerana saya adalah pengguna hanphone, suka tak suka saya sudah termasuk sebagai pengguna telefon. Sebenarnya, jadi saya juga boleh guna apa jua jenama yang ada dipasaran, seperti ToneExcel, Maxis, Celcom, Digi dan lain-lain lagi.

Oleh itu saya boleh pilih ToneExcel, kerana ia serupa seperti simkad lain, boleh call sana sini, boleh sms sana-sini, boleh whatsapp, facebook, internet, youtube, tengok video kerana ia juga ada data pakej.

Nak topup pun sama, tak susah, boleh topup dimana2 kedai jual topup, atau secara online pun boleh dalam maybank2u atau cimbclick. Saya pun boleh kekalkan nombor yang saya gunakan sekarang kedalam simkad toneexcel.

Kedua: sebab ia ada bisnes, kalau saya promote pada orang lain, mereka pun guna simkad ToneExcel ini, tak pasal2 saya boleh dapat extra money, sedangkan simkad lain tidak buat seperti ini. Kalau mereka topup banyak, maka banyaklah saya dapat, kalau mereka topup sikit maka sikitlah saya dapat. Jadi saya fikir daripada menggunakan simkad yang tidak boleh buat bisnes, baik saya pakai simkad yang boleh buat bisnes.

Ketiga: ketika itu, saya memang selalu tak cukup duit, jadi sangat mahu buat bisnes sampingan. Tapi nak memulakan satu-satu perniagaan, perlukan modal yang besar, sedangkan ingin memulakan bisnes ToneExcel ini hanya perlu menjadi pengguna simkad ini, dimana harga sekeping simkad adalah dibawah RM100. Maknanya saya sudah boleh memulakan bisnes ini dengan modal dibawah RM100.

Keempat: saya ada sedikit pengalaman mempromosikan sesuatu produk melalui internet, maka saya yakin itu merupakan satu kelebihan yang saya ada. Sebab saya tak suka buat bisnes stye MLM, pergi jumpa2 orang, paksa orang masuk, yang itu bukan style saya.

Maka, pada 11hb Februari 2015, saya pun dengan rasminya menjadi pengguna simkad ToneExcel, dan secara automatik saya menjadi agen ToneExcel. Saya sudah layak mempromosikan simkad ini kepada orang lain.

Klik Sini Jika Nak Tahu!

Powered by WordPress. Designed by WooThemes